Atgeda

Regisztráció: 2024-07-09 13:20:15

Hozzászólások száma: 45

Utolsó hozzászólás: 2025-05-25 19:34


Tapasztalat: 3
Aktivitás: 4
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 25. 19:34
Érdekes mód befelé mehet a pénz azonnal bárkitől vagy bármiylen számláról , kifelé meg már nem?
Nekem pl nincs is saját számlaszámom , énis pont így akarnám majd csinálni hogyha elég pénz összegyűlik a mák-nál akkor majd veszek egy lakást , hozzáadom az eladó számlaszámát és elutalom neki a pénzt , most akkor ezt így lehet-e vagy nem? Mert már midnenfélét olvasok énis...
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 15:08
Ezis igaz amúgy , én 22-ben már viszonylag korán év eleje körül gyorsan kiszálltam a máp+-ból és mentem át pmáp-ba , csakhogy az ősszel kihozták a 2029I-t  ami 11.7%-al indult majd adott 16 és 19-et , asszem ittis kiszámoltuk hogy megéri dobni érte az előző pmáp-okat is , szóval kétszer nyaltam be a büntit:D
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 14:57
Néha rászoktam nézni ezekre az értékesítési adatokra, de annyira azért nem mérvadó szerintem , 2019-2020-ban is a máp+-ból fogyott a legtöbb és ez is tűnt a legjobb vételnek aztán tudjuk mi lett belőle...
Agyal/gondolkodik mindig az ember hogy hogyan járna a legjobban ,de az előre tervezés ebben az országban kb olyan mintha egy felénk dobott éles kést szeretnénk a levegőben elkapni:)
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 14:53
Hasonlóan csináltam énis , a rosszabb pmáp-ok , a kapott kamatok és valamennyi  új pénz is mind 2029N-be ment , de a legnagyobb pakkom a 2029I viszont maradt...
,,Nem rossz a 6,5%. FIX, és Stabil.Ha meg mégis kamatemelkedés van, dobás, és meg kell venni a jobb papírt. Ennyire egyszerű." 
Ezis egy jó dilemma egyébként főleg hosszútávon hogy mi a legkifizetendőbb , tartsuk a pénzünket olyan papírokban ami majd szerintünk később jó lesz , vagy nem túlgondolva semmit , mindig megvenni az aktuális legjobbat és kész:)
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 14:10
Pontosan , 3 táblázatot szoktam nézegetni egészen 2000-től , infláció alakulása magyarországon , jegybanki alapkamat , dkj hozamok ,  így kellene összefüggéseket találni és kitalálni/jósolni a jövőt:)
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 14:03
febr 20-án már a gombon volt a kezem, hogy cserélem az összes pmáp-ot 2029N-re , de mégsem tettem ez az a hajó már elment, akkor teljesen más volt a hangulat , mindenki emelkedő infláról beszélt , mondom akkor várjunk 3 honapot hogy mi történik és legyen valami adat, most ez letelt , ezért a nagy dilemmázás és végtelen lehetőségek számolgatása:)
Azért mégis csak ha már kölcsön adjuk a pénzünket az államnak, kéne valami értelmezhető reál hozam , profitmaximalizálás ,  bronz hozzászólása ütötte meg a szemem valamelyik nap , hogy 1.5% kamatprémium ide-oda  mi értelme akkoris bármelyik pmáp-nak is ha ennyire manipulálják/ mókolják az inflációt , valószínűleg reál hozam ezen így nincs semmi ebben a formában....
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 13:48
Még ha sok értelme nincs is a jósolgatásnak , azért kíváncsi vagyok a véleményedre , szerinted hogy fognak alakulni a dolgok?
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 13:47
Lényegében igen , de azért a kis ördög mégis csak ottvan hogy 2017-2021 között szinte nullára volt esve a hozam:)
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 13:35
Deha itt senki nem számol 2-3%-os inflációval , akkor mi értelme a fixmápnak? Akkor minimum fog ugyan annyit adni a bmáp-is , plusz ha mégis csak elszabadul fölfelé az infla vagy kamat emelkedés lesz  ,akkor a bmáp is ennek függvényében elkezd tejelni , namost ez a fixmápnál meg nem következik be ugye:)
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 13:33
Én pont ezért hagyom ki a fixmáp-pmáp összehasonlítást , itt csakis a bmáp csere mérvadó szerintem
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 13:31
Igen , ez az egyetlen indok amiért MÉG nem dobtam az összes 2029I-met és halálra agyalom magam hogy mit kéne csinálni...Bár én elnem tudom képzelni hogy ez a forgatókönyv valósuljon meg árstop ide-oda...Választás előtt a forint kezét sem engedhetik el... az inflációt tudják manipulálni , főleg számok tekintetében , deha alapkamatot csökkentenek főleg egy 4% alá , akkor a forint gyengülés azonnal elkezd büntetni... 
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 12:43
Köszönöm a hozzászólásokat , én egyébként a fixmáppal nem számolok , mert az csakis abban az esetben lenne jó a többihez képest, ha az infláció leesik erre a 2-3% körüli szintre , előfordulhat ilyen forgatókönyv? Mostis már csak árstopokkal tudják kozmetikázni az adatokat , ha egyszer ezt kivezetik , valamilyen szinten úgyis felpattanás lesz véleményem szerint.
Valamint jegybanki alapkamat csökkentés is kéne hozzá , ami ebben a környezetben szintén reális lehet? Azonnal elkezdene a forint gyengülni ami meg később ismét inflációhoz vezetne....
Szerintem sokan vannak most ebben a dilemmában ,hogy dobják-e bármelyik pmáp-ot más papírért , ezért forszírozom énis ennyire ezt a kérdést.
Ugye az világos hogy a múltban az érte el állampapírral a legnagyobb hozamot, aki először bmáp-ba rakta az infláció és alapkamat felfutásakor a pénzt és azonnal elkezdte bezsebelni a jó kamatokat , majd a csúcson átrakta pmáp-ba és így további 2 éven át kitartott neki a magas kamat idén tavaszig , namost kérdés ez lesz-e a jó taktika , a történelem ismétli-e önmagát?
Nem bennemaradni további 2 évet alacsony kamatozású pmáp-ba  hanem váltás már most bmáp-ra ,2026-ban szokásos választás előtti osztogatás , ami őszre ismét nagy inflációt generál és akkor utána vissza a pmáp ugyan úgy...  Mondjuk ez azzal járna hogy most -1% bünti pmáp eladásakor , 2026 őszén ismét -1% bünti pmáp visszavevésekor , valamint tegyük fel már nem lehet +1.5% kamatozású pmápot venni , hanem csak +0.5-öset , tehát további 2 évre az ismét 2% veszteség ,  tehát 4 évre kitermel-e vajon a plusz 4%-ot ez a ki-be ugrálás?  
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 09:43
Igen , a maradék 30% bmáp, 20% meg még a 7%-os fixmáp
Magyar Állampapír tulajok 2025. 05. 20. 08:58
Sziasztok , szerintetek érdemes még akármelyik pmáp-ot is megtartani? Folyamatosan adogattam el és cseréltem a rosszabb papírokat bmáp-ra , de még mindig 50%-os a 2029I kitettségem az állampapír portfóliómban és azon gondolkodok az összeset át kéne cserélni bmáp-ra mostmár , ki mit gondol erről?
Az már látszik hogy itt nem fognak nagy inflációt engedni minimum a választásokig(legalábbis papíron) , tehát innentől még 9 hónapig ketyeg az 5.2%-os kamat , valamint akkor utána még 1 évig egy kb 5.5%-os , miközben a bmáp adná a kb 7% körüli kamatokat , majd aztán később ha valamikor kivezetik az árstopokat stb és kicsit felfutna az infla , akkor a bmáp még jobban felfutna , majd aztán a csúcs körül kéne visszamenni pmáp-ra hogy 2 évig ismét kitartsuk a magas kamatokat... legalábbis ez az elméletem:)
Kérdés vissza lehet-e majd szálni ilyenkor a pmáp-ba?(lesz-e egyáltalán)
Másik félelmem hogy kb 2017-2020-ig a bmáp/dkj hozam a nullára esett(tehát előfordulhat ilyen is)
Valamint ha csodával határos módon az infla nem is indul meg felfelé , hanem tegyük fel leesik egy 2 vagy 3%-os szintre , akkor a pmáp ugye adna egy 3.5 vagy 4.5%-ot , nade ekkor mi történne a bmáp-al? 
Magyar Állampapír tulajok 2025. 02. 21. 13:32
Egyébként két eshetőség van szerintem amikor a pmáp megverheti a bmáp-ot:
1: év második felében elszáll az infláció de iylen 8-10% feletti értékekre és következő év közepétől jön csak le ( pont mint 2022-2023-ban is volt) akkor ugye a magas infla után 2 évig kapjuk a magasabb kamatot a pmáp-tól , bmáp viszont a felfutás után gyorsan leis jön.
2. az infláció valami csoda folytán erősen lefelé indul meg 3% alatti szintekre is , amit szintén nagyon gyorsan lekövet a bmáp és alacsony kamatozásra vált , ha az infla valahol itt lesz ezeken a 4-5-6-7 %-os szinteken akkor nincs az a pmáp ami megverje a 2029N-t és akkor érdemes cserélni mindent...
Magyar Állampapír tulajok 2025. 02. 21. 13:17
A kérdés inkább továbbra is az hogy az 5.2-es pmáp-okat 10+ milliónál érdemes-e becserélni a 2029N-re , a fixmápokat tartom énis , azok jan 22 , ápr 22 stb kamatoznak , bmáp meg ugyan így jan 26 , ápr 26 és így tovább , tehát szépen össze lehet várni őket és így tovább befektetni , kamatos kamat elv jobban érvényesül talán , ugye saját szempontom szerint nem mindegy hogy negyedévente kapok 150 ezret a fixmápból és azzal bohóckodok a továbbkötésnél , vagy a bmáp-al együtt ez az összeg már 500 ezer lenne ami már kicsit jobbnak tűnik ,még mindig azt számolgatom mik azok az eshetőségek amikor a pmáp tartása megveri a bmáp-ot , de ugye persze ez jóslás a jövőbe...
Magyar Állampapír tulajok 2025. 02. 21. 11:18
Vajon olyan előfordulhat hogy kamat csökkentés lesz valamikor, plusz dkj hozam csökkenés , viszont az infláció meg nő? És akkor mégsem lesz olyan jó ez a bmáp a pmáp-hoz képest...
Magyar Állampapír tulajok 2025. 02. 20. 22:37
Igen van még egy ilyen eshetőség is, hogy még lejebb megy az infláció ezáltal a dkj hozam is mondjuk 2-3%-os szintre és akkor ha egy hajszállal is de a pmáp jobb , de van ennek esélye ebben a mostani helyzetben? Jövőre választás , lehet megint indul egy nagyszabású osztogatás , ami 2026 őszére indít egy nagy inflát pont mint 22-ben is....amit mostanra kaptunk meg teljesen pmáp formájában ,  tehát akkor a 26-os osztogatás 2029 febr-márciusára fizetődik ki , simán bennevan a pakliban egy iylen forgatókönyv is:)
Magyar Állampapír tulajok 2025. 02. 20. 19:54
Na ezis egy jó kérdés ,  én egyelőre arra jutottam hogy a 7%-os fixmápokat tartom...
Magyar Állampapír tulajok 2025. 02. 20. 19:52
Tényleg nekem is van még 2030J-m is ami még 1 hónap , 2029I meg 2030I meg most kamatozott , énis itt ülök és gondolkodok mit kéne csinálni , de gyorsan mert 2029N-t megmár csak most lehet venni pár napig még...Azt kéne kitalálni lehet-e még olyan hogy elszáll az infla a francba , még egyszer előfordulhat-e ilyen , vagyha megis történik akkor kimutatja-e a ksh , főleg annak tükrében hogy amióta ez az új vezetés van kicsit bűzlik ez az egész számítás dolog...  vagy mi még az a helyzet amikor a pmáp jobb mint a bmáp és érdemes tartani az 5.2-eseket... Nálam esetleg még egy pont még a bmáp-nak hogy negyedévente fizet kamatot , amit lehet újra kötni mindig és így a kamatos kamat elv is jobban érvényesül...  

friss hírek További hírek

OSZAR »